zondag 29 augustus 2010

Open brief aan Keizer Augustus

Geachte heer Octavianius,

Het is alweer een tijdje geleden dat u bent overleden. Mag ik trouwens Augustus zeggen? Ja? Bedankt. Ik zal u even updaten
(dit is Engels, komt van dat eiland waar jullie zoveel moeite mee hadden). Uw rijk is in 476 na Christus ten onder gegaan aan zijn eigen machtswellust, incestkeizers (broer-zus relaties werken gewoon niet!) en misschien nog wel het meest aan zijn eigen grootte.
Consolideren komt volgens mij niet in jullie woordenboek voor, of wel?

Goed. Verder is er niet zo heel veel belangwekkend gebeurt, op misschien twee kleine oorlogen in de twintigste eeuw na. De Germanen kregen het op hun heupen en wilden eigenlijk wel weer een groot rijk zijn. Niet gelukt.

Maar goed, ik dwaal nu echt af, want ik wilde u vragen of u het niet op een akkoordje met Hades kan gooien zodat u nog eens tot leven kan komen. Of is dat niet nodig, daar u tot een god bent verklaard bij uw sterfte?
Maakt ook niet uit, feit blijft bestaan dat u terug moet komen. Wij hebben namelijk nogal hommeles met wat christenen, en dat komt de Nederlandse bevolking zo langzamerhand nogal de keel uit. Ik zal het uitleggen, waarde keizer.

In Nederland zijn er op negen juni jongstleden verkiezingen gehouden (deden jullie niet aan), die werd gewonnen door de partijen voor de aristocratie (in Nederland VVD genoemd) en de boe roep partij  PVV. Veel boze tongen beweren dat de PVV een partij voor het plebs is, maar dat vind ik niet. Dit is echter een andere discussie en daar ga ik het nu niet over hebben. Verliezende partij waren de Christenen. Die zijn ongeveer gehalveerd, waardoor ze nu op een historisch dieptepunt staan. U had ze niet grondiger kunnen decimeren.

Goed, nu begint het gedeelte waar u van pas komt, en waar we uw hulp ook erg hard nodig hebben. Na de verkiezingsuitslag is het gebruikelijk dat er een coalitie gevormd wordt. Dit heeft lang geduurd, en is nog steeds bezig. Na veel wikken en wegen kwam er uit dat er een coalitie gevormd moest worden tussen VVD
en CDA (die Jezuïeten) met steun van one man show Wilders (van de PVV). Maaaaaaaar, beste keizer,
toen begonnen die christenen ineens moeilijk te doen! Wilt u, met uw ervaring, die christenen niet eens even goed bang maken?  Nu weet ik ook wel dat dit allemaal na uw tijd gebeurde, maar aangezien u de eerste keizer was wilde ik eerst u vragen.

Ik bedoel, waar zijn de tijden dat het christendom een misdaad was waar de doodstraf op stond? Nou is dat een beetje barbaars voor deze tijd, maar een paar jaar gevangenis straf zou toch wel kunnen? Een nazaat van u, keizer Nero ( ook al zo'n incest product ), heeft ooit eens een groep christenen op laten pakken en voor de leeuwen gegooid in het Colosseum. Puik idee!

Ik neem aan dat u, waarde keizer, de achterliggende gedachte van mijn betoog wel begrijpt. U moet terugkomen van uw wolkje, stoppen met kaarten tegen Ares, die speelt toch vals. Als u eenmaal weer op de Aarde staat, moet u de christenen maar eens goed laten schrikken, opdat ze niet vergeten wie er de baas is, want dat bent u nog steeds, zelfs na al deze jaren. De christenen zijn gehalveerd tijdens de verkiezingen, maar hebben nog steeds de grootste mond, u snapt toch zelf ook wel dat dat niet kan?

Hoogachtend,

Steilloos ten Onder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten