zondag 8 augustus 2010

We gaan beginnen. Over games!





Zo, nu iedereen is gaan zitten, kan ik beginnen. Koffie en gebak staan in de hoek, drank is on the house. Help yourself. Ik wilde het met u hebben over een alleraardigst spelletje wat momenteel nogal een grote hit is. Mocht u er nog niet van gehoord hebben, ik heb het dus over Heroes of Newerth, een variant op het oeroude Defence of the Ancients, een mod van Warcraft 3: The Frozen Throne.



Het concept is simpel. Je controleert een held, en het is het idee dat je de basis van de tegenstander vernietigt. Je kan kiezen tussen Legion (de goeden) of the Hellbourne (de slechteriken). Men kan kiezen uit 68 verschillende helden die onderverdeeld zijn in Strength, Agility, en Intelligence.

De map is verdeeld in 3 wegen, ookwel "lanes" genoemd. Eentje loopt er diagonaal doorheen van linksonder naar rechtsboven, de andere twee maken respectievelijk een hoek van 90 graden in de linkerbovenhoek en de rechteronderhoek.

Wat is er dan zo verslavend aan dit spelletje, hoor ik u zich afvragen? Het simpele, competitieve spelelement. Het geeft zo'n machtig mooi gevoel als je met zijn vijven ( je speelt vijf tegen vijf ) een veldslag tegen de andere partij begint en er niemand van jouw team dood is gegaan, terwijl je het hele andere team uitgeroeid hebt ( dit heet een Genocide, leuk tegen Duitse gamers ). Voor de prijs hoeft u het ook niet te doen, het is namelijk maar dertig dollar. Mocht ik u geïnteresseerd hebben, de website is : http://heroesofnewerth.com. Wilt u samen met mij een spelletje spelen, dan is dat ook mogelijk, u kunt mij toevoegen onder het alias Steilloos.

- Steilloos ten Onder

1 opmerking:

  1. Hmmja, ik weet niet. Online gamen heeft me nooit kunnen bekoren. Misschien ben ik er te vroeg mee begonnen, toen het nog niet helemaal goed ontwikkeld was. En nu heb ik er gewoon weg de tijd niet meer voor... Geef mij maar een leuke shooter of voetbalsim.

    BeantwoordenVerwijderen